Z dala od zgiełku
Wśród malowniczych krajobrazów u podnóża Góry Zborów od lat działa Zajazd Jurajski. To ciekawy przykład dobrze zainwestowanych unijnych dotacji.
Duża konkurencja i rosnące oczekiwania klientów sprawiają, że na wymagającym rynku usług przetrwają tylko najlepsi. Kto chce zmierzyć się w biznesowej rywalizacji z innymi, musi skupić się na ciągłym polepszaniu i poszerzaniu oferty. Rozwój biznesu wspierają Fundusze Europejskie.
W sercu Jury
Z tej ścieżki rozwoju korzystają właściciele Zajazdu Jurajskiego, mieszczącego się na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej – w Podlesicach. Ośrodek specjalizuje się w organizacji letniego i zimowego wypoczynku dla dzieci, wycieczek szkolnych, konferencji oraz imprez okolicznościowych.
Archiwum Zajazdu Jurajskiego
– Działamy od ponad dwudziestu lat. Naszym atutem jest unikalne położenie, z dala od wielkomiejskiego zgiełku – mówi Barbara Brewka, właścicielka Zajazdu Jurajskiego w Podlesicach.
– Jesteśmy firmą rodzinną. Od początku działalności staraliśmy się korzystać z różnych form zewnętrznego dofinansowania, bo żeby dobrze prosperować, nie można stać w miejscu. Cały czas trzeba się rozwijać i inwestować.
Fundusze Europejskie są do tego doskonałym narzędziem. Zapewniają wysokie dofinansowanie przy dość niskim wkładzie własnym – podkreśla.
W czasie pandemii firma pozyskała środki na modernizację bazy noclegowej. Utrata strategicznego klienta – grup zorganizowanych – sprawiła, że firma postanowiła bardziej otworzyć się na klientów indywidualnych. To jednak wymagało dostosowania standardów pobytowych dla gości indywidualnych i klientów biznesowych. Projekt polegał między innymi na wymianie większości okien i drzwi, posadzek na korytarzach oraz na sali bankietowej. Dotacja pozwoliła również na zakup nowych stołów bankietowych i konferencyjnych.
Właściciele zmodernizowali też kuchnię, dzięki czemu menu jest bardziej urozmaicone – obecnie wydaje się je w standardzie bankietowym, a nie, jak dotychczas, stołówkowym. Unowocześnienie procesu technologicznego sprawiło, że pracownicy są w stanie obsłużyć jednocześnie kilka różnych imprez, a także klientów indywidualnych. Ośrodek wzbogacił się również o piec opalany drewnem. Ponadto powstała strefa relaksu z sauną i banią ogrodową.
– Dobrze wykorzystaliśmy czas przestoju – mówi Barbara Brewka. – Bez unijnej pomocy nie bylibyśmyjednak w stanie w tak krótkim czasie zrealizować inwestycji. Wymagała ona od nas dużego zaangażowania, co jednak zostało docenione przez klientów, którzy po covidowym przestoju chętnie korzystali z odnowionej bazy noclegowo-gastronomicznej – podkreśla.
Stylowo i ekologicznie
Prowadząc biznes należy nie tylko dbać o jakość oferty, ale również poszukiwać rozwiązań ograniczających wzrost kosztów i podnoszenie cen. Dlatego kolejne przedsięwzięcie związane było z wprowadzaniem w zajeździe odnawialnych źródeł energii. Uchroniło to firmę od sporych podwyżek cen energii elektrycznej. Inwestycja polegała na montażu paneli fotowoltaicznych oraz instalacji ogrzewania podłogowego na sali bankietowej. Dodatkowo wnętrza kilku pokoi zostały przekształcone w niezależne apartamenty z aneksem kuchennym i częściami wypoczynkowymi. Właściciele zakupili również rowery, które pozwalają gościom aktywnie spędzić czas na Jurze Krakowsko-Częstochowskiej.
– Koszty prowadzenia działalności w Polsce są obecnie dość duże i stale rosną. Działania, które podjęliśmy pozwolą
nam utrzymać stabilne, a zarazem konkurencyjne ceny oferowanych usług – zaznacza Barbara Brewka.
Projekt:
Modernizacja bazy noclegowej i gastronomicznej oraz stworzenie nowych usług w celu utrzymania konkurencyjności przedsiębiorstwa i dostosowania się do nowych warunków rynkowych powstałych w wyniku kryzysu zdrowia publicznego
Wartość przedsięwzięcia:
ponad 1,1 miliona złotych
Dofinansowanie z UE:
ponad 771 tysięcy złotych
Archiwum Zajazdu Jurajskiego
– Z doświadczenia wiemy, że klientów przybywa, gdy następuje rozwój infrastruktury okołoturystycznej. Jest to szczególnie ważne w przypadku biur podróży, które zyskują większe możliwości na przygotowanie atrakcyjnego programu dla grup. To przekłada się na sprzedaż i tak koło się zamyka.
Dlatego z naborami wniosków staramy się być na bieżąco i na pewno skorzystamy z kolejnej nadarzającej się okazji – podsumowuje.
Projekt:
Rozbudowa posiadanych aktywów niezbędnych do utrzymania działalności oraz podniesienie atrakcyjności oferowanych usług w sektorze turystyki
Wartość przedsięwzięcia:
ponad 218 tysięcy złotych
Dofinansowanie z UE:
ponad 141 tysięcy złotych